خلاقیت
 
گرافیک و تصویرسازی

 

1 - قبول کنید که خلاق هستید : تمام تحقیق ها و بررسی ها نشان داده است که همه ی مردم خلاق هستند و شما نیز جزو انسانهای خلاق هستید . باور کنید!

 

  2 - دید و پرسپکتیو خود را عوض کنید : شاید عبارت (خارج از جعبه فکر کن) را شنیده باشید . انجام این کار یک جرقه ی مهم برای خلاقیت است زیرا به شما اجازه میدهد تا اتفاقات و رویدادها را از زاویه ی دیگری هم ببینید . هنگامی که زاویه ی دید خود را عوض می کنید میتوانید اجزا را در ذهن خود از هم جدا کنید و از هر سو به آن نگاه کنید و راه به هم چسباندن آنها را پیدا کنید .  

  

3 - چشم انداز درونی خود را تغییر دهید : از نظر ذهنی ، مکان خود را تغییر دهید . بعضی وقتها مشکلات وقتی پیش می آیند که در موقعیت دیگری باشید . فکر کنید که یک نفر در یک سرزمین دیگر اگر با مساله ای که برای شما پیش آمده روبه رو شود چه عکس العملی نشان میدهد . این نقل و انتقالات ذهنی و بودن در مکانهای دیگر ، ابعاد شخصیت شما را بزرگتر میکند و افکار پهناورتری را خواهید داشت .

 

  4 - تخیلات خود را آزاد بگذارید : بگذارید تخیلاتتان وحشیانه به هر طرف که می خواهند بروند . یک ایده ، یک پیشنهاد یا یک مشکل را در نظر بگیرید و با تخیل خود آن را به هر سو که ذهنتان میخواهد سوق دهید . در این مسیر مطمئن باشید به ایده های ناب دیگری دست خواهید یافت .

  

5 - به رها کردن عادت کنید : تمرکز کردن تنها به یک ایده ، شما را از خلاقیت باز میدارد و یاد بگیرید که چگونه ایده های خود را رها کنید و سراغ دیگری بروید . از این نهراسید که این تنها ایده ی خوب است و با رها کردن آن به مشکل بر میخورید.

وقتی با یک ایده به بن بست خوردید آن را در تکه ای کاغذیادداشت کنید و به بخش بایگانی خود بگذارید و به سوی ایده های دیگر بروید .

 

  6 - به فعالیت های هنری وارد شوید : وقتی به یک فعالیت هنری وارد میشوید و پروسه ی آن را مشاهده می کنید احساسات و خلاقیت شما هم برانگیخته میشود و راههای جالبی به ذهنتان میرسد که با پرورش آنها میتوانید ایده ای بکر و ناب به وجود بیاورید .

 

  7 - مکان های آرامش خودتان را پیدا کنید : مکانی برای خود پیدا کنید که بتوانید ذهن و جسم خود را در آنجا رها سازید و به آرامش دست پیدا کنید . این مکانها میتواند جلوی میزتان ، کنار دریا یا حتی روی تختتان باشد . این مکان ، محل تفکر شماست ، محل خصوصی شما ، محلی که آتش تفکراتتان باید شعله ور شود . فقط دقت کنید مکانی که پیدا کردید نباید جایی باشد که تمرکزتان به هم بخورد و افکارتان به چیزهای دیگر پراکنده شود .

 

 8 - زمان اختصاص دهید : وقت ، وقت و وقت . مهمترین چیز در هر مساله زمان و وقت است . عجله کردن بدترین مساله در خلاقیت است . باید برای اینکه چیزی را خلق کنیم وقت بگذاریم .

 
9 - بعضی وقتها تنها باشید :  یاد بگیرید که دوست خوبی برای خود باشید . آدمهای خلاق همیشه خلوت کردن با خودشان را بلدند و سکوت و تنهایی را یکی از ملزومات خلاقیتشان می دانند . پس گاهی خلوت کنید و نهایت استفاده را از تنهایی خود بکنید .
 
10 - بعضی وقتها در جمع باشید : بعد از اینکه از بودن در سکوت و تنهایی خسته شدید به جمع ملحق شوید و راهها و نظراتی که در تنهایی فکر کردید را به اشتراک بگذارید و شاید فکر کنید که نباید ایده هایتان را به بقیه بگویید ولی بهترین کار این است که افکار خود را با گفتن به جمع ، مرور کنید . ممکن است درهمان لحظه فکر و ایده ی بهتری به ذهنتان خطور کند .
 
11 - سادگی را به یاد داشته باشید : سادگی ، مهمترین چیز در خلاقیت است . وقتی به افکار و کارهای شلوغ و پیچیده ی دیگران نگاه می کنید اثراتی بر روی ما می گذارد و خلاقیتمان را تحت تاثیر خود قرار میدهد . ولی برای داشتن ذهنی بهتر باید فکرتان را از اینگونه شلوغی پاک کنید و به فکر سادگی باشید . از افکار و ایده های پیچیده ، الهام بگیرید و آنها را به با ساده ترین راه ممکن نشان دهید .
 
12 - گذشته را فراموش کنید : همه ی چیزهایی که در گذشته اختراع ، کشف و یا طراحی شده اند را فراموش کنید . چیزهایی که وجود دارند را از یاد ببرید و به دنبال چیزهایی باشید که وجود ندارند حتی اگر غیر قابل دسترس هستند .
 
این های راههای پیشنهادی بسیاری از روانشناسان و محققان هستند . البته راههای زیادی برای تقویت خلاقیت انسان وجود دارند که بسته به هر انسانی متفاوت هستند . فقط باید خودتان درونتان را کشف کنید و به ذهنتان اجازه بدهید تا خلق کند . (محمد معماری)

نظرات شما عزیزان:

Mehdi
ساعت21:19---5 فروردين 1391
Very Very Big Like

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







           
جمعه 4 فروردين 1391برچسب:خلاقیت, :: 18:0
محمد معماری

درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان گرافیک و تصویرسازی و آدرس 3d-graphic.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







ورود اعضا:

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 49
بازدید دیروز : 117
بازدید هفته : 173
بازدید ماه : 166
بازدید کل : 69034
تعداد مطالب : 12
تعداد نظرات : 30
تعداد آنلاین : 1